Thursday, August 30, 2012

nærstudie

jeg ser på leppene dine
og tenker på at de leppene har jeg kysset
jeg ser på håret ditt
og kjenner hvordan det rører seg under hendene mine
jeg ser på armen din
og føler hvordan den griper om sida mi

jeg fryser på beina
og tenker på hvordan dine ben en gang varmet mine

jeg studerer bildet ditt
og kjenner hvordan noe blusser opp i meg igjen
hvordan dette noe mellom oss
som aldri har blitt noe mer
fremdeles ligger der
fordi det er uavsluttet

du forvirrer meg

en av dem jeg alltid vender tilbake til
en av dem jeg alltid vender blikket mot når jeg trenger det
en av dem jeg aldri helt glemmer

jeg må ha glemt hvor irriterende vanskelig det er å lese deg
jeg må ha glemt hvor irriterende dine doble signaler er
jeg må ha glemt hvor irriterende det er å ikke forstå hvor jeg har deg

for jeg studerer munnen din
og alt jeg tenker på
er hvor godt den kysser

No comments: